Muutoksen läpiviejille on kysyntää

25.02.2013

Kaikki muuttuu. Yrityksissä ja julkisissa organisaatiossa teetetään ulkopuolisin voimin jatkuvasti hienoja strategioita ja vedetään hankkeita, joista suuri osa jää vieläkin vain pienen piirin tiedoksi ja viemättä käytännön toimintaan.

Erään suuren yrityksen johtaja totesi, ettei edes hän ja heidän johtoryhmänsä saa läheskään kaikista suunnitelmissa olevista ajatuksista kiinni eikä tiedä miten niitä voisi hyödyntää käytännössä. Hyvät aikomukset ja ajatukset jäävät siis hyllylle. Se ei ole kenenkään etu.

Jotta saadaan myös tuloksia, tarvitaan tekoja arjessa. Useissa organisaatioissa ei yksinkertaisesti tiedetä, miten uudet asiat ja muutokset saadaan luonnolliseksi osaksi käytännön arkea. Muutoksen suunnitteluun ja toteutukseen herätään aivan liian myöhään - sitten kun hätä on käsillä ja vahinkoa on tapahtunut.

On korkea aika saada muutoksen toteutuminen käytännössä olennaiseksi osaksi strategiatyötä, hankkeita ja selvityksiä. Eikä vasta toteutetun selvityksen jälkeen vaan ajoissa, kaikkia osallistavaksi, yhteisen kehittämisen prosessiksi. Kuuntelemalla ja kysymällä oppii paljon. Ja välttää myös virheitä.

 

Helena Raulos, LJK-konsultti

06.11.2013Senioreille kannattaa viestiä sisältömarkkinoinnin keinoin
31.05.2013Tee viestinnän ja markkinoinnin kuntotesti
25.02.2013Muutoksen läpiviejille on kysyntää
16.02.2013Kolmas ikä luo yrityksille suuret markkinat
06.11.2012Kohderyhmätoimisto Kolmas Ikä tarttuu suureen murrokseen
02.04.2012Ammattikonsultti ei huijaa
03.02.2015Uskolliset mediankäyttäjät on unohdettu
02.01.2015Vavise vaatekauppa!
05.06.2014Jopa 70 % muutoksista epäonnistuu - Strategialuotsi auttaa
14.05.2014APUA AIVOILLE

Siirry arkistoon »